PING Ethics tuo selkeyttä blogiyhteistöihin

Kävin eilen Helsingissä järjestetyssä PING Ethics -tilaisuudessa, jossa käsiteltiin bloggaajien ja muiden somevaikuttajien oikeata tapaa merkitä kaupallinen yhteistyö postauksiinsa.

Itse aloitin bloggaamisen vuonna 2004 ja tämän blogin vuonna 2005, mutta blogiyhteistyöt vasta vuonna 2016. Koen kuitenkin, että kaupallinen blogiyhteistyö on hyvä ja taloudellisempi tapa bloggaajalle auttaa yrittäjiä ja kuluttajia.

Nyt eilisestä PING Ethics -tilaisuudesta viisastuneena olen päivittänyt kaikkien kaupallisten blogiyhteistyöpostausteni alkuun sanan Mainos, sekä muut tarvittavat asiat.

Löydät siis kaikki edellämainitut kaupalliset blogiyhteistyöartikkelit kätevästi oheisesta linkistä sekä myös sivun ylälaidasta kohdasta blogiyhteistyö. Mukana on myös mainoksia, jotka eivät ole kaupallisia, vaan ne ovat esim. menovinkkejä, ja sen vuoksi niissä ei ole tarkempia määreitä, kuten ei muissakaan reilussa tuhannessa (1000) suomenkielisessä blogipostauksessani.

Lisäsin myös #pingethics -logon sivustolleni osoitukseksi siitä, että noudatan saamaani ohjeistusta ja käytäntöä, minkä löysin Ping Ethics -sivustolta, jossa mainitaan mm. että

"PING Ethics on sisällöntuottajien ja yritysten yhteinen eettinen koodisto, jonka tavoitteena on edistää vaikuttajamarkkinoinnin läpinäkyvyyttä, luotettavuutta ja reiluutta. PING Ethics auttaa erityisesti tilanteissa, kun kaupallista sisältöä tuotetaan vaikuttajan omiin kanaviin."


Heräsikö kiinnostus blogiyhteistöihin?

Lue lisää: INDIVUE ja mediakortti

Ei kommentteja: